BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Chestionare


Home
Up
Despre mine
Cultură Civică
Activităţi didactice
Biblioteca virtuală
ABC-ul democraţiei
Guest Book

 

     CHESTIONAR NR. 1

 

Stimate elev, completează cu atenţie acest chestionar, respectβnd indicaţiile cuprinse ξn conţinutul lui. Chestionarul foloseşte ca instrument de culegere a unor date ştiinţifice.

 

1. Consideri că ai multe cunoştinţe despre comunism?

Răspunde la această ξntrebare, prin scrierea unei cifre ξntre 1 şi 5

ξn pătratul de mai jos, potrivit părerii tale. Alege ξntre: 1- foarte multe;

2 - multe; 3 - nici multe, nici puţine; 4 - puţine; 5 - deloc.

 

 

 

2. Cunoştinţele pe care le ai despre comunism de la cine anume le-ai dobβndit?

Scrie X ξn oricare pătrat care se potriveşte cu părerea ta.

q    părinţi

q    profesori

q    mass - media (posturi de televiziune, de radio, ziare, reviste)

q    Alte persoane. Cine : ………………………………………..

 

3. Ξn tabelul de mai jos, pe coloana I, sunt nişte abrevieri(prescurtări de titluri). 

Dacă ştii, completează  pe coloana II, titlurile ξn ξntregime.

R. S. R.

 

P. C. R.

 

M. A. N.

 

C. A. P.

 

 

4. Există romβni care regretă comunismul. Care este părerea ta

 ξn această privinţă?

Scrie X ξn unul din pătratele de mai jos, potrivit părerii tale.

q                Sunt de acord

q                Nu sunt de acord

q                Nu am nici o părere, nu ştiu

 

5. Urmează o listă de probleme care trezesc multe păreri opuse ξn dezbaterile publice.

Eşti rugat şi tu să-ţi exprimi acordul, dezacordul sau neutralitatea faţă de următoarele  propoziţii:

 

Acord

Neutru

Dezacord

Era mai bine decβt astăzi pe vremea lui Ceauşescu

 

 

 

Pe vremea lui Ceauşescu

toţi oamenii erau fericiţi pentru că aveau un loc

de muncă

 

 

 

Banii aveau valoare pe

vremea lui Ceauşescu

 

 

 

Este necesară instaurarea

unui regim autoritar ξn Romβnia

 

 

 

 

6. Consideri că ar fi necesară schimbarea regimului

politic al Romβniei?

Scrie X ξn unul din cele două  pătrate care se potriveşte cu părerea ta.

q    Da

q    Nu

 

 

7. Dacă ai răspuns „DA” la ξntrebarea 6, alege unul din cele 2 regimuri pe care ar trebui să ξl aibă Romβnia.

Scrie X ξn oricare pătrat care se potriveşte cu părerea ta.

q    regim politic comunist

q    regim politic autoritar

 

8. Enumără 3 evenimente politice pe care le consideri importante pentru istoria comunismului ξn Romβnia:

1…………………………………………….

2…………………………………………….

3…………………………………………….

 

9. Enumără  3 personalităţi politice care au influenţat

ξn mod deosebit istoria comunismului ξn Romβnia:

1……………………………………………..

2……………………………………………..

3……………………………………………..

 

10. Care dintre următoarele state au fost comuniste?

Bifează X ξn oricare din căsuţele de mai jos care se potriveşte cu părerea ta.

q    Bulgaria

q      Portugalia

q    Cehoslovacia

q      Republica Democrată Germană

q    Croaţia

q      Spania

q    Franţa

q      Ungaria

 

Date de identificare:

I 1. Sex

q     Masculin

q     Feminin

I 2.Vβrsta    …………..

I 3. Şcoala  ……………………………

       Clasa   …………………………

I 4. Domiciliul stabil:

q     Mediu rural

q     Mediu urban

I 6. Profesia / Ocupaţia părinţilor:

       Mama…………..

       Tata…………….

 

Vă mulţumim pentru participare!

 

     CHESTIONAR NR. 2

Numele, prenumele (facultativ): 

  1. Ţi-a convenit stilul de predare de la „Cultură civică”?                                         1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  2. Cum a fost comportamentul prof. Nemeş?                                                         1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  3. Cum a fost comportamentul prof. Nemeş ca om ?                                              1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  4. A fost prof. Nemeş drept ξn acordarea notelor?                                                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  5. A fost prof. Nemeş clar ξn explicaţii?                                                                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  6. Ai ξnţeles ceea ce el a predat?                                                                           1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  7. A fost el preocupat de problemele voastre?                                                       1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  8. A fost el plictisitor la orele predate?                                                                   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
  9. Scrie o sugestie de ξmbunătăţire a orelor de „Cultură civică”. ………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………….

  1. Ai fost atent şi ai participat la orele de „Cultură civică”?                         1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

  2. „Cultura civic㔠predată de prof. Nemeş ξţi va folosi ξn viaţă?                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

  3. Dacă ai avea nevoie de ajutor, ξn viitor ai apela la prof. Nemeş?              Da                   Nu

  4. Ce nu ţi - a plăcut la orele de „Cultură civică”? ………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………

  1. Dacă ai scris „Nu” la ξntrebarea 12, scrie, pe scurt, de ce nu ai apela la prof. Nemeş? ………………..

………………………………………………………………………………………………………...

 

  1. Care sunt defectele profesionale ale prof. Nemeş? ……………………………………………………..

...........………………………………………………………………………………………………………..

  1. Care sunt defectele ca om ale prof. Nemeş? …………………………………………………………….

       …..…………………………………………………………………………………………………………..

  1. Care sunt calităţile profesionale ale prof. Nemeş? ……………………………………………………..

…..…………………………………………………………………………………………………………..

  1. Care sunt calităţile ca om ale prof. Nemeş? ……………………………………………………………

       ……………………………………………………………………………………………………………..

.                                                                                                                                                                             .

Numele, prenumele (facultativ): 

1. Ţi-a convenit stilul de predare de la „Cultură civică”?                                            1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

2. Cum a fost comportamentul prof. Nemeş?                                                            1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

3. Cum a fost comportamentul prof. Nemeş ca om ?                                                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

4. A fost prof. Nemeş drept ξn acordarea notelor?                                                    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

5. A fost prof. Nemeş clar ξn explicaţii?                                                                    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

6. Ai ξnţeles ceea ce el a predat?                                                                              1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

7. A fost el preocupat de problemele voastre?                                                          1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

8. A fost el plictisitor la orele predate?                                                                     1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

9. Scrie o sugestie de ξmbunătăţire a orelor de „Cultură civică”. ………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………….

10. Ai fost atent şi ai participat la orele de „Cultură civică”?                         1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

11. „Cultura civic㔠predată de prof. Nemeş ξţi va folosi ξn viaţă?                 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

12. Dacă ai avea nevoie de ajutor, ξn viitor ai apela la prof. Nemeş?              Da                   Nu

13. Ce nu ţi - a plăcut la orele de „Cultură civică”? …………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………

14. Dacă ai scris „Nu” la ξntrebarea 12, scrie, pe scurt, de ce nu ai apela la prof. Nemeş? …………………..

……………………………………………………………………………………………………………. 

15. Care sunt defectele profesionale ale prof. Nemeş? ……………………………………………………….

...........………………………………………………………………………………………………………..

16. Care sunt defectele ca om ale prof. Nemeş? ………………………………………………………………

       …..…………………………………………………………………………………………………………..

17. Care sunt calităţile profesionale ale prof. Nemeş? ……………………………………………………….

…..…………………………………………………………………………………………………………..

18. Care sunt calităţile ca om ale prof. Nemeş? ……………………………………………………………..

.. ……………………………………………………………………………………………………………..

     CHESTIONAR NR. 3

ANONIM

Stimaţi colegi şi stimate colege, vă solicităm să completaţi cu atenţie acest chestionar, respectβnd indicaţiile cuprinse ξn conţinutul lui şi cele ale operatorilor.

Chestionarul foloseşte ca instrument de culegere a unor date necesare elaborării unei lucrări de licenţă. Toate datele obţinute vor fi folosite doar ξn scop ştiinţific.

 

D1. Care este confesiunea dumneavoastră?

Vă rugăm notaţi varianta corespunzătoare.

 q    Ortodoxă

 q    Greco-catolică

 q    Romano-catolică

 q    Protestantă

 q    Altă religie

 q    Liber-cugetător

 

D2. Credeţi ξn „Judecata de Apoi”?

 q    Da

 q    Nu

 q    Nu răspund

 

D3. Citiţi pasaje din Biblie sau din alte cărţi religioase?

Folosiţi următoarele coduri:1-foarte frecvent;

2-frecvent;3-cξteodată ;4-rar;5-deloc.

 

 

 

D4. Vă rugăm să vă exprimaţi acordul , neutralitatea, sau dezacordul faţă de predarea obligatorie a religiei ξn ξnvăţămβntul de stat.

Vă rugăm completaţi toate rubricile tabelului.

 

  acord

neutru

dezacord

Ξnvăţămβnt primar

 

 

 

Ξnvăţămβnt gimnazial

 

 

 

Ξnvăţămβnt liceal

 

 

 

 

D5. Cξt de multă ξncredere aveţi ξn următoarele instituţii?

Vă rugăm să completaţi toate rubricile tabelului, utilizβnd următoarele coduri:1-foarte mare ξncredere;

2-mare ξncredere;3-oarecare ξncredere;4-puţină ξncredere;5-deloc.

 

Biserică

 

Armată

 

Alta, care……………………………………

………………………………………………..

 

 

 

D6. Biserica ortodoxă este considerată

 biserică naţională ξn Romβnia; care este

poziţia dvs. faţă de această situaţie?

 q    Sunt de acord

 q    Nu sunt de acord

 q    Nu am nici o părere, nu ştiu

 

D7. Urmează o listă de probleme care trezesc multe controverse ξn dezbaterile publice. Vă rugăm să vă exprimaţi şi dvs. acordul,

dezacordul sau neutralitatea faţă de următoarele.

 

Acord

Neutru

Dezacord

Legalizarea prostituţiei

 

 

 

Concubinajul

 

 

 

Legalizarea relaţiilor

homosexuale

 

 

 

Introducerea pedepsei

cu moartea

 

 

 

Intransigenţa bisericii

Ortodoxe faţă de

minorităţile sexuale

 

 

 

Ξn familie responsabilită-

ţile revin ξn mod egal

 femeii şi bărbatului

 

 

 

 

D8. Vă rugăm ξn continuare să vă exprimaţi poziţia şi faţă de următoarele propoziţii:

 

Acord

Neutru

Dezacord

Inegalitatea dintre oameni

apare ξncă de la naştere

 

 

 

Competiţia este caracteristica

esenţială a vieţii sociale

 

 

 

Liderii autentici se nasc nu

se formează

 

 

 

Majoritatea are dreptul să

dicteze minorităţii

 

 

 

Ξn orice societate există o

ierarhie care trebuie respectată

 

 

 

„ceea ce funcţionează bine

nu trebuie schimbat”

 

 

 

Fiecare om este responsabil

pentru ceea ce face

 

 

 

Unii merită să fie mai bogaţi

decβt alţii.

 

 

 

 

D9. Vă rugăm să exprimaţi părerea şi faţă de următoarele propoziţii:

 

Acord

Neutru

Dezacord 

Este necesar mai mult respect

pentru instituţiile statului

 

 

 

Este necesară privatizarea

marilor ξntreprinderi de stat

 

 

 

Cetăţenii străini trebuie să

dobβndească drept de proprietate

 asupra pămβntului

 

 

 

Statul romβn trebuie să restituie

integral (ξn natură sau prin

despăgubiri) toate proprietăţile

confiscate ilegal ξn comunism

 

 

 

Staul romβn nu este obligat să

asigure accesul gratuit ξn

ξnvăţămβntul liceal şi universitar

 

 

 

 

D10.Vă rugam să apreciaţi şi următoarele propoziţii:

 

Acord

Neutru

Dezacord

Introducerea serviciului

social este o alternativă la

serviciul militar obligatoriu

 

 

 

Efectuarea stagiului militar

este o chestiune de onoare

pentru cetăţeanul romβn

 

 

 

Este necesară instaurarea

unei dictaturi ξn Romβnia

 

 

 

 

D11. Consideraţi că ar fi necesară schimbarea formei de organizare

administrativ-teritorială a Romβniei?

Dacă DA, optaţi pentru una din cele două variante.

 q    Nu

 q    Da :   1. federaţie

              2. confederaţie

 

D12. Ce tipuri de politici credeţi că ar trebui să rămβnă ξn atribuţiile statului romβn ξn

contextul integrării europene a Romβniei?

Marcaţi variantele corespunzătoare opiniei dvs.

1

Politica economică

7

Apărare

2

Politica comercială

8

Comunicaţii

3

Educaţia

9

Politica financiară

4

Cultura

10

Minorităţile

5

Mediul

11

Alta,care…………

6

Protecţia socială

 

……………………

 

D13. Dorim să aflăm care este gradul de acceptare al cetăţenilor care aparţin altor

 grupuri etnice. Dvs. cu care din situaţiile cuprinse ξn tabelul de mai jos aţi fi de acord?

Completaţi tabelul pentru fiecare coloană a sa, şi pentru fiecare linie, marcβnd

DA sau NU funcţie de opţiunea dvs.

 

Maghiar

German

Rrom

Evreu

Sunt de

acord să mă

căsătoresc.

 

 

 

 

Sunt de

acord să fiu

prieten.

 

 

 

 

Sunt de

acord să fiu

coleg(ă)

 

 

 

 

 

D14.Consideraţi că Romβnia se poate dezvolta prin forţe proprii

sau cu ajutor extern?

 q    Numai cu forţe proprii

 q    Numai cu ajutor extern

 q    Prin forţe proprii şi cu ajutor extern

  

D15. Consideraţi că există centre de putere care vor răul Romβniei?

 q    Da

 q    Nu

 q    Nu ştiu

 

D16. Pentru cei care au răspuns DA la D 15, care sunt ξn opinia dvs.

aceste centre de putere care vor răul Romβniei?

…………………………………………………

…………………………………………………

 

D17. Enumeraţi trei evenimente politice pe care le consideraţi decisive pentru istoria Romβniei:

1…………………………………………….

 

2…………………………………………….

 

3…………………………………………….

 

D18. Enumeraţi trei personalităţi politice care au influenţat ξn mod deosebit istoria Romβniei:

1……………………………………………..

 

2……………………………………………..

 

3……………………………………………..

 

D19. Ξn continuare vă prezentăm o listă de valori esenţiale pentru viaţa şi activitatea omului.

Vă rugăm să apreciaţi care dintre aceste valori sunt de dreapta şi care sunt de stβnga:

 

Valoare de

dreapta

Valoare de

stβnga

Libertatea

 

 

Egalitatea

 

 

Responsabilitatea

 

 

Individualismul

 

 

Dreptatea

 

 

Fraternitatea

 

 

Munca

 

 

Credinţa

 

 

Adevărul

 

 

Solidaritatea

 

 

Proprietatea

 

 

Bunăstarea

 

 

Ordinea

 

 

Toleranţa

 

 

Performanţa

 

 

 

 

D20. Ξn societatea romβnească continuă să se manifeste fenomene de discriminare

ξntre femei şi bărbaţi. Dvs. sunteţi de acord cu aceste discriminări?

Folosiţi următoarele coduri:1-foarte mare măsură;

2-mare măsură;3-oeracare măsură;4-mică măsură;

5-foarte mică măsură, deloc.

 

 

 

D21. Ξn ultimul timp se discută foarte mult despre calităţi şi defecte ale

poporului romβn. Vă rugăm să enumeraţi trei calităţi şi trei defecte, pe care le

consideraţi fundamentale, şi care ξn opinia dvs. definesc poporul romβn.

Calităţi
Defecte

 

 

 

 

 

 

 

D22. După cum ştiţi, ξn viaţa politică, atβt partidele politice cβt şi persoanele, se

situează pe o axă a partizanatului politic de la extrema stβngă la extrema dreaptă.

Ξn continuare vă vom oferi o scală de evaluare a acestei poziţionări de la 1 la 10

şi vă rugăm să ξncercuiţi cifra care consideraţi că exprimă cel mai bine poziţionarea

dvs. pe această axă.

 

Extrema                Centru                                      Extrema

stβngă                                                dreaptă

 

     1-----2-----3-----4-----5-----6-----7-----8-----9

 

 

D23. Dacă ξn afara problemelor incluse ξn chestionar privind opiniile dvs. despre

 politică şi implicarea studenţilor ξn politică, mai aveţi altele pe care doriţi să le exprimaţi,

 vă rugăm să o faceţi ξn continuare:

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

……………………………………………..

 

I24. Sex

 q     Masculin

 q     Feminin

 

I25. Vβrsta…………..

 

I26. Facultatea……………………………

 

      Specializarea…………………………

 

I27. Anul absolvirii liceului………………

I28. Tipul de liceu absolvit………………..

 

I29. Domiciliul stabil:

 q     Mediu rural

 q     Urban-sub 50mii locuitori

 q     Urban-ξntre50mii şi 100 mii locuitori

 q     Urban-peste 100mii locuitori

 

I30. Dacă nu aveţi domiciliul stabil ξn Sibiu, unde locuiţi pe durata studiilor?

 q     Cămin

 q     Gazdă

 q     Chirie

 q     Alte situaţii

 

I31. Ocupaţia părinţilor:

       Mama…………..

       Tata…………….

 

I32. Nivelul de şcolarizare al părinţilor:

       Mama……………..

       Tata……………….

 

I33. Aţi mai urmat cursurile unei alte facultăţi?

 q     Da , care………………………………..

 q     Nu

I34. Lucraţi ξn timpul facultăţii?

 q     Da

 q     Nu

 q     Am lucrat

 q     Voi lucra

 

I35. Sunteţi bursier?

 q     Da

 q     Nu

 q     Am fost

 

I36. Care este suma minimă lunară de care dispuneţi:…………………………..

 

I37. Anul de studiu…………………

 

Vă mulţumesc pentru participare!

 

 


Home Despre mine Cultură Civică Activităţi didactice Biblioteca virtuală ABC-ul democraţiei Guest Book

 Copyright Dorin Nemeş©  2010
Pentru probleme si intrebari privind acest  Web site contactaţi  dorinnemes@yahoo.com.
Last updated: 10-05-2010.