![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Testare iniţială şi finală |
|
TESTARE INIŢIALĂ ŞI FINALĂ LA DISCIPLINA „CULTURĂ CIVICĂ” A. Testul de evaluare iniţială administrat claselor a VII - a B. Testul de evaluare finală administrat claselor a VIII - a A. Testul de evaluare iniţială administrat claselor a VII - a Test de evaluare finală a VII - a B. Testul de evaluare finală administrat claselor a VIII - a Test de evaluare finală a VIII - a Interpretare comparativă teste iniţiale - teste finale Model de test iniţial - clasa a VII - a Model de test iniţial - clasa a VII - a - corectat Model de test final - clasa a VII - a Model de test iniţial - clasa a VIII - a
TESTARE INIŢIALĂ ŞI FINALĂ LA DISCIPLINA „CULTURĂ CIVICĂ” AN ŞCOLAR ……………………. Teste iniţiale A. Testul de evaluare iniţială administrat claselor a VII - a 1. Încercuiţi răspunsul corect. 1p Pe un act de identitate semnătura: a). este obligatorie, fără ea actul nu este valabil. b).este facultativă, pentru că semnătura poate fi schimbată în timp. 2. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii : 4p
3. Oamenii beneficiază, în cadrul oricărui stat democratic, de următoarele categorii de drepturi: politice, economice, culturale ş.a. Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie de drepturi anterior menţionată. 1,50p 4. Daţi patru exemple de drepturi ale copilului studiate în clasele a III a şi a IV a la disciplina Educaţie moral - civică . 1,00p 5. Daţi şase exemple de instituţii, fie centrale, fie locale, ale statului român. 1,50p Răspunsuri corecte: 1. a). 2.
3. Oamenii beneficiază, în cadrul oricărui stat democratic, de următoarele categorii de drepturi: - politice: dreptul la vot ş.a. - economice: dreptul la muncă ş.a. - culturale: dreptul la educaţie ş.a. 4. Exemple de drepturi ale copilului: - - dreptul la un nume, dreptul la familie, dreptul la viaţă, dreptul la joacă ş.a. 5. Exemple de instituţii ale statului român: Preşedinte,Guvern, Primărie, Prefectură, Poliţie, Judecătorie ş.a.
B. Testul de evaluare finală administrat claselor a VIII - a
1. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii : 1p I. În Atena a funcţionat democraţia directă. … II. Democraţia este singurul tip de regim politic. … III. Democraţia reprezentativă presupune existenţa unor alegeri libere. … IV. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor. … 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane: 1p
3. Scrieţi: a).ce formă de guvernământ are România; b) ce tip de regim politic are România. 1p 4. Explicaţi principiul separării puterilor. 1p 5. Scrieţi ce ştiţi despre Parlamentul României (rol, componenţă, alegere ş.a.) 2p 6. Completaţi rebusul: 3p
Răspunsuri corecte:
1. I. În Atena a funcţionat democraţia directă. A II.Democraţia este singurul tip de regim politic. F III. Democraţia reprezentativă presupune existenţa unor alegeri libere. A IV. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor. F
2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:
3. România ca formă de guvernământ este republică semiprezidenţială. România are regim politic democratic. 4. Separarea puterilor în stat sereferă la faptul că puterea de stat, una singură, se împarte în putere legislativă, executivă şi juridică, acestea fiind realizate de instituţii diferite, dar care colaborează şi se controlează reciproc. 5. - Dublul rol al Parlamentului României: - este unica autoritate legiuitoare a ţării: este singura instituţie din ţară care are dreptul să adopte legi. - este organ reprezentativ al poporului român: componenţa sa rezultă din voinţa poporului, exprimată prin vot; reprezintă interesele întregului popor; controlează Preşedintele, Guvernul şi alte autorităţi publice. - Structura Parlamentului României: este bicameral, fiind compus din două camere: Senatul şi Camera deputaţilor - Alegerea Parlamentului României: este realizată de către electorat, prin vot universal, direct, egal, secret şi liber exprimat pentru un mandat de 4 ani. - Şedinţele Parlamentului României: sunt de două tipuri: - separate ex: când se dezbat şi se adoptă legi - comune ex: când se primeşte mesajul preşedintelui - Legile Parlamentului României: sunt de trei tipuri: - constituţionale (legi care se referă la modificarea Constituţiei) - organice (legi care se referă la domenii importante ale societăţii) - ordinare (legi care se referă la aspecte ale unor domenii importante ale societăţii)
Construcţia şi aplicarea testelor finale
În construcţia celor două teste finale, pornind de la obiectivele de evaluare aferente obiectivelor operaţionale pe care ni le-am propus înaintea predării unităţilor de învăţare, am introdus itemi variaţi, atât obiectivi, cât şi semiobiectivi şi subiectivi: - itemi de formulare completă; - itemi de completare de spaţii goale; - itemi cu răspuns scurt; - itemi cu răspunsuri la alegere (binari); - itemi de asociere (de tip pereche); - itemi de grupare / clasificare; - itemi de angajare a efortului de gândire, de rezolvare sau construcţie de probleme.
A. Testul de evaluare finală administrat claselor a VII - a Obiective: Obiective de cunoaştere (O1): - să explice principiul separării puterilor în cadrul statelor democratice; - să enumere sensuri ale unor termeni de specialitate precum: „mandat”, „a revoca”, „graţiere”, „vot liber-exprimat”, „vot universal” ş.a., - să selecteze varianta de răspuns corect pentru „solitar” şi „solidar” ş.a. - să scrie trăsături ale judecătorilor şi procurorilor; - să enumere atribuţii ale Preşedintelui; Obiectiv de comprehensiune (O2 ): - să completeze spaţiile goale cu termeni adecvaţi de cultură civică. Obiectiv de analiză (O3): - să asocieze instanţa juridică cu poziţia pe care o ocupă în ierarhia specifică. Obiectiv de sinteză (O4): - să aplice cunoştinţele la cazuri particulare, precum cerinţa construcţiei unor propoziţii pornind de la sensurile unor termeni de specialitate, „politică”.
Test de evaluare finală a VII a
1). Explică principiul separării puterilor. 2). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. „Solidar” înseamnă a acţiona şi a trăi singur. A F „Solitar” înseamnă a acţiona împreună cu alţi oameni, a fi recompensat sau a fi sancţionat împreună cu alţii. A F Guvernul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi. A F Parlamentul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi. A F 3). Asociază fiecărui termen din coloana stângă, explicaţia corespunzătoare din coloana dreaptă:
4). Scrie două sensuri ale termenului „politică”. Construieşte cu fiecare dintre cele două sensuri câte o propoziţie. 5). Asociază fiecărui instanţe juridice din coloana stângă, o poziţie din coloana dreaptă, corespunzătoare locului pe care îl deţine în ierarhia justiţiei din România:
6). Scrie, la alegere, două trăsături ale judecătorilor sau ale procurorilor. 7). Enumără, la alegere, câte două atribuţii interne, externe şi militare ale Preşedintelui. 8). Explică, la alegere, patru din următorii termeni: „mandat”, „a revoca”, „graţiere”, „vot liber-exprimat”, „vot universal”, „vot secret”, „mandat de cenzură”, „a promulga”. 9). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu termenii adecvaţi: În plan local, autorităţile administraţiei publice sunt, în judeţe, Prefecturile şi ………………… iar în oraşe, comune, municipii ………………şi Primăriile.
BAREM :
B. Testul de evaluare finală administrat claselor a VIII - a.
Obiective: O1(de cunoaştere): - să explice ce este dreptatea; - să selecteze varianta de răspuns corect pentru: criteriile de realizare a dreptăţii distributive şi corective, forma de discriminare pe baza criteriului naţionalităţii ş.a. - să enumere cerinţe ale dreptăţii corective, tipuri de pedepse pentru fapte penale; O2 (de comprehensiune): - să completeze spaţiile goale cu termeni adecvaţi de cultură civică. O3 (de analiză): - să asocieze diferite tipuri de dreptate şi tipuri de elemente ale sistemului de drept cu termenii adecvaţi O4 (de sinteză): - să construiască situaţii civice care să se refere la încălcarea egalităţii de şanse O5 (de evaluare): - să propună soluţii de înlăturare a nedreptăţi produse prin încălcarea egalităţii de şanse - să argumenteze modul în care încălcarea anumitor activităţi conduce la discriminări.
Test de evaluare finală a VIII a
1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: Dreptatea este un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea …………………. şi să i se respecte ………………………. 2). Care sunt cele trei cerinţe care trebuie realizate pentru a răspunde drept unei fapte rele? Dacă sunt respectate aceste trei cerinţe, care formă a dreptăţii este realizată? a). ………………………. b). ………………………. c). ………………………. Dreptatea ……………………………… 3). Asociaţi fiecărui termen din coloana stângă, termenul corespunzător din coloana dreaptă:
4). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este capacitatea. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Discriminarea în funcţie de naţionalitate se numeşte antisemitism. A F Când un abuz judiciar se face cu intenţie, atunci se comite o eroare judiciară. A F 5). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu noţiunile adecvate : Rolul egalităţii şanselor este de a echilibra ……………. fireşti dintre persoane, dând fiecăreia posibilitatea formală să poată desfăşura orice activitate. Când se încalcă egalitatea şanselor, se produc …………………. 6). Enumără patru tipuri de pedepse care pot fi acordate oamenilor care comit fapte penale. 7). Enumără patru tipuri de activităţi (din lista dezbătută la lecţia „Egalitatea şanselor) care, dacă sunt încălcate, duc la încălcarea egalităţii de şanse. Alege două dintre aceste activităţi şi argumentează pentru fiecare în parte, modul în care încălcarea lor duce la discriminări. 8). Construieşte o situaţie civică care să se refere la încălcarea egalităţii de şanse pentru o persoană. Propune o soluţie de înlăturare a acestei nedreptăţi şi specifică care formă a dreptăţii este implicată în rezolvarea pozitivă a acestei situaţii. BAREM :
Interpretare comparativă teste iniţiale - teste finale
Exemplu VII …
Pe baza tabelului de mai sus, care compară rezultatele obţinute în urma testării de către elevii clasei ……………………………………………………………………………………………………….
Model de test iniţial - clasa a VII a
Nume, prenume: Clasa: Data: 1. Încercuiţi răspunsul corect. 1p Pe un act de identitate semnătura: a). este obligatorie, fără ea actul nu este valabil. b).este facultativă, pentru că semnătura poate fi schimbată în timp. 2. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii : 4p
3. Oamenii beneficiază, în cadrul oricărui stat democratic, de următoarele categorii de drepturi: politice, economice, culturale ş.a. Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie de drepturi anterior menţionată. 1,50p 4. Daţi patru exemple de drepturi ale copilului studiate în clasele a III a şi a IV a la disciplina „Educaţie moral-civică”. 1,00p
5. Daţi şase exemple de instituţii, fie centrale, fie locale, ale statului român. 1,50p Model de test iniţial - clasa a VII a – corectat –
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Încercuiţi răspunsul corect. 1p Pe un act de identitate semnătura: a). este obligatorie, fără ea actul nu este valabil. b).este facultativă, pentru că semnătura poate fi schimbată în timp.
2. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii : 4p
3. Oamenii beneficiază, în cadrul oricărui stat democratic, de următoarele categorii de drepturi: politice, economice, culturale ş.a. Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie de drepturi anterior menţionată. 1,50p
4. Daţi patru exemple de drepturi ale copilului studiate în clasele a III a şi a IV a la disciplina „Educaţie moral-civică”. 1,00p
5. Daţi şase exemple de instituţii, fie centrale, fie locale, ale statului român. 1,50p
Răspunsuri corecte: 1. a). 2.
3. Oamenii beneficiază, în cadrul oricărui stat democratic, de următoarele categorii de drepturi: - politice: dreptul la vot ş.a. - economice: dreptul la muncă ş.a. - culturale: dreptul la educaţie ş.a. 4. Exemple de drepturi ale copilului: dreptul la un nume; dreptul la familie; dreptul la viaţă, dreptul la joacă ş.a. 5. Exemple de instituţii ale statului român: Preşedinte,Guvern, Primărie, Prefectură; Poliţie, Judecătorie ş.a. Model de test final - clasa a VII a
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Stabileşte corespondenţa dintre cele două coloane : 1p
2. Ce este grupul social? Dă două exemple de grupuri sociale. 1p. 3. Ce este statul? 1p 4. Scrie câte un exemplu de: 1,50p a). monarhie absolutistă (din epoca medievală), monarhie constituţională parlamentară (din epoca contemporană), republică prezidenţială şi republică parlamentară (din epoca contemporană) b). Scrie câte un exemplu de stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial), regim comunist (din trecut). 5. Explică în ce constă principiul separării puterilor în cadrul statelor democratice 1p 6. Completează spaţiile goale cu termenii potriviţi învăţaţi la Cultură civică: 1p Parlamentul României este ales de către ……………. prin vot ……………, direct, egal, ………….. şi ……… ………… pentru un ……………… de 4 ani. 7. Explică următorii termeni: a adopta, democraţie reprezentativă, electorat, mass-media, referendum 0,50p Răspunsuri corecte: 1.
2. Grupul social: asociere sau reunire de persoane pt. realizarea unui scop comun Exemple: familia, clasa. 3. Statul: puterea care organizează şi reglementează viaţa unei comunităţi de pe un teritoriu care are graniţe 4. a). monarhie absolutistă (din epoca medievală) – Anglia ş.a. monarhie constituţională parlamentară (din epoca contemporană) – Spania ş.a. republică prezidenţială – S. U.A. ş.a. republică parlamentară (din epoca contemporană) – Italia ş.a. b). stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial) – Germania ş.a. stat cu regim comunist (din trecut) – Bulgaria ş.a. 5. Principiul separării puterilor în cadrul statelor democratice: puterea de stat, una singură, se împarte în trei părţi numite tot puteri, care sunt realizate de instituţii diferite, care însă se completează şi colaborează reciproc (…). 6. Parlamentul României este ales de către electorat prin vot universal, direct, egal, secret şi liber - exprimat pentru un mandat de 4 ani. 7. a adopta: a vota … democraţie reprezentativă: stat în care puterea este acordată unor reprezentanţi, prin vot … electorat: toţi cetăţenii unui stat care au drept de vot mass-media: toate mijloacele de informare în masă referendum : consultare a întregului electorat în legătură cu o problemă majoră pt. stat. Model de test iniţial - clasa a VIII a
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii: 1p I. În Atena a funcţionat democraţia directă. … II. Democraţia este singurul mod de organizare socială umană. … III. Democraţia presupune domnia majorităţii şi protecţia minorităţilor. … IV. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor … 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane: 1p
3. Explicaţi: a).ce sunt valorile democratice; b) de ce în prezent este imposibilă practicarea democraţiei directe 2p
4. Completaţi rebusul: A 3p
B
Pe coloana A-B veţi descoperi termenul cheie al rebusului Răspunsuri corecte: 1. I. În Atena a funcţionat democraţia directă. A II. Democraţia este singurul mod de organizare socială umană. F III. Democraţia presupune domnia majorităţii şi protecţia minorităţilor. A IV. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor F 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:
3. valorile democratice: idei, credinţe, convingeri considerate importante pt. oameni, care există şi fincţionează numai dacă cetăţenii şi autorităţile le respectă; În prezent este imposibilă practicarea democraţiei directe pt. că statele actuale sunt întinse ca teritoriu şi au populaţii numeroase. 4. rebusul completat: A
B
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notează cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) în dreptul fiecărei afirmaţii : 1p Puterea legislativă are rolul de a pune în aplicare legile. … Democraţia nu este singurul mod de organizare socială umană. … Pluripartidismul presupune existenţa unui singur partid politic … „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor …
2. Scrie câte două exemple de drepturi politice şi civile ale cetăţeanului român. 1p 3. Prezintă: o situaţie de încălcare a unei norme morale; o situaţie de încălcare a unei norme juridice. 1p
4. Stabileşte corespondenţele corecte între cele două coloane : 1p
5. Ce este dreptatea distributivă? Care sunt soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Aristotel şi de către Marx? Construieşte câte un exemplu de dreptate distributivă pentru fiecare dintre cele soluţii 2p 6. Asociază (folosind săgeţi) fiecărui termen din coloana stângă,definiţia corespunzătoare din coloana dreaptă: 1p
Răspunsuri corecte: 1. Puterea legislativă are rolul de a pune în aplicare legile. F Democraţia nu este singurul mod de organizare socială umană. A Pluripartidismul presupune existenţa unui singur partid politic F „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor F 2. Exemple de drepturi politice: dreptul la vot, dreptul de a fi ales în funcţii de conducere Exemple de drepturi civile: dreptul la viaţă, dreptul la opinie proprie ş.a. 3. - un elev nu-şi respectă profesorul de cultură civică ş.a. - un cetăţean nu - şi plăteşte taxele şi impozitele către stat ş.a. 4.
5. Dreptatea distributivă: formă de dreptate care constă în acordarea de recompense sau sancţiuni în funcţie de anumite criterii (nevoi, merite …) ş.a. m.d. Soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Aristotel: meritele oamenilor; Soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Marx: nevoile oamenilor. 6.
|
|