BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

Teste cultură civică cl. VII - a


Home
Up
Despre mine
Cultură Civică
Activităţi didactice
Biblioteca virtuală
ABC-ul democraţiei
Guest Book

 

Rebus - Parlamentul României (completat)

Rebus - Parlamentul României (de completat)

Test - Comunitatea internaţională

Test - Drepturile omului - varianta nr. 1

Test - Drepturile omului - varianta nr. 2

Test - Forme de guvernământ şi regimuri politice

Test - Grupurile sociale

Test - Mass - media

Test - Preşedintele

Test - Constituţia

Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 1

Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 2

Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 1

Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practice democratice nr. 2

 

 

Rebus - Parlamentul României (completat)

 

  1. Parlament care are o singură cameră
  2. Parlament care are două camere
  3. puterea care adoptă legi
  4. una din camerele Parlamentului României
  5. cealaltă cameră a Parlamentului României
  6. trăsătură a votului potrivit căreia oricare cetăţean poate vota, indiferent de rasă, naţionalitate, sex, avere ş.a.
  7. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul nu este obligat să spună cu cine a votat
  8. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul are voie să meargă sau nu la vot
  9. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul trebuie să voteze el însuşi, nu prin intermediar
  10. principala instituţie cu rol executiv (care aplică legi)
  11.  şedinţă a Parlamentului în care se ascultă mesajul Preşedintelui
  12.  şedinţă a uneia din cele două camere ale Parlamentului în cadrul căreia se adoptă legi
  13.  cea mai importantă categorie de legi pe care o adoptă Parlamentul
  14.  cea de a doua categorie de legi pe care o adoptă Parlamentul
  15.  legi obişnuite pe care le adoptă Parlamentul
  16.  perioada de timp pentru care este ales un cetăţean într-o funcţie de conducere

 

1

 

 

 

 

 

U

N

I

C

A

M

E

R

A

L

 

 

2

 

 

 

 

 

 

B

I

C

A

M

E

R

A

L

 

 

3

 

L

E

G

I

S

L

A

T

I

V

Ă

 

 

 

 

 

4

C

A

M

E

R

A

D

E

P

U

T

A

Ţ

I

L

O

R

5

 

 

 

 

 

 

 

 

S

E

N

U

T

U

L

 

 

6

 

 

 

U

N

I

V

E

R

S

A

L

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

S

E

C

R

E

T

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

L

I

B

E

R

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

D

I

R

E

C

T

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

G

U

V

E

R

N

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

C

O

M

U

N

Ă

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

S

E

P

A

R

A

T

Ă

 

 

 

 

 

13

 

C

O

N

S

T

I

T

U

Ţ

I

O

N

A

L

E

 

14

 

 

 

 

 

O

R

G

A

N

I

C

E

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

O

R

D

I

N

A

R

E

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

M

A

N

D

A

T

 

 

 

 

 

 

Inapoi

 

 

Rebus - Parlamentul României (de completat)

 

 

  1. Parlament care are o singură cameră
  2. Parlament care are două camere
  3. puterea care adoptă legi
  4. una din camerele Parlamentului României
  5. cealaltă cameră a Parlamentului României
  6. trăsătură a votului potrivit căreia oricare cetăţean poate vota, indiferent de rasă, naţionalitate, sex, avere ş.a.
  7. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul nu este obligat să spună cu cine a votat
  8. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul are voie să meargă sau nu la vot
  9. trăsătură a votului potrivit căreia cetăţeanul trebuie să voteze el însuşi, nu prin intermediar
  10. principala instituţie cu rol executiv (care aplică legi)
  11.  şedinţă a Parlamentului în care se ascultă mesajul Preşedintelui
  12.  şedinţă a uneia din cele două camere ale Parlamentului în cadrul căreia se adoptă legi
  13.  cea mai importantă categorie de legi pe care o adoptă Parlamentul
  14.  cea de a doua categorie de legi pe care o adoptă Parlamentul
  15.  legi obişnuite pe care le adoptă Parlamentul
  16.  perioada de timp pentru care este ales un cetăţean într-o funcţie de conducere

                 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Inapoi

 

Test - Comunitatea internaţională

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

 

1. Consiliul Europei: data înfiinţării …………..; limbi oficiale: ……………….. şi …………………; sediul: ………………

   Documentul principal al C.E. se numeşte ……………………………………………………………….., adoptat în anul …….

   El instituie o procedură juridică unică în lume: ………………………………………………………………………………….

    …………………………………………………………………………………………………………………………………….

    ……………………………………………………………………………………………………………...                   2,50 p

 

2. Uniunea Europeană: data înfiinţării ………….; state membre în prezent …….. .

    Scop major al U.E. este elaborarea unei politici comunitare unice în domeniile: ……………,…………………,.………………,…………       

    ........………,…………….............                                                                                                                        1,50p

 

3. N.A.T.O. înseamnă ……………………………………………………… şi a fost înfiinţată în anul ………..;

    Pactul de la Varşovia a fost înfiinţat în anul …………… .                                                                                         1p

 

4. Explicaţi termenul „democraţie”, inclusiv ce suntdemocraţia directă şi democraţia reprezentativă.                        2p

 Inapoi

 

Test - Drepturile omului - varianta nr. 1

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Notaţi cu A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărei afirmaţii:                                                                     1p

I.   O.N.U. a fost înfiinţată în 1945.                                                                           …

II. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor.                                      …

III. Toţi cetăţenii unui stat (fie minori, fie majori) au aceleaşi drepturi politice.        …

IV. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” a fost adoptată  în 1958.              …                         

2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:                                                                                           1p

1. prima „generaţie” de drepturi

a. drepturi specifice, de exemplu ale copilului, ale femeii, ale persoanelor de vârsta a treia

1 -

2. drepturi naturale

b. drepturi economice, sociale şi culturale

2 -

3. a doua „generaţie” de drepturi

c. dreptul la viaţă, la libertate, la căutarea fericirii

3 -

4. a treia „generaţie” de drepturi

d. drepturi politice şi civile

4 -

3. Completaţi spaţiile libere cu cuvintele potrivite:                                                                                         1,50 p

I. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” se referă la drepturile politice,……………..…, …………….…,

……………………  şi  …………………..… ale oamenilor de pretutindeni.

II. După moralitatea lor, oamenii pot fi  ……………..… şi …………….. (amoralii nu deosebesc binele de rău).

4. Explicaţi: ce sunt drepturile pozitive / negative (la alegere)                                                                             1p

5. Care sunt categoriile de drepturi învăţate la lecţia de zi? Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie.    2,50p     

 Inapoi

 

Test - Drepturile omului - varianta nr. 2

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Notaţi cu A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărei afirmaţii:                                                                   1p

I.   O.N.U. a fost înfiinţată în 1945.                                                                             …

II. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor.                                        …

III. Toţi cetăţenii unui stat (fie minori, fie majori) au aceleaşi drepturi politice.         …

IV. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” a fost adoptată  în 1945.               …                                     

2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane :                                                                                                1p

1. prima „generaţie” de drepturi

a. drepturi specifice, de exemplu ale copilului, ale femeii ş.a.

1 -

2. drepturi naturale

b. drepturi economice, sociale şi culturale

2 -

3. a doua „generaţie” de drepturi

c. dreptul la viaţă, la libertate, la căutarea fericirii

3 -

4. a treia „generaţie” de drepturi

d. drepturi politice şi civile

4 -

3. Completaţi spaţiile libere cu cuvintele potrivite:                                                                                                1,50 p

I.  „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” se referă la drepturile politice,  …………………, …………….

………………..,  ………………..,. ale oamenilor de pretutindeni.

II.    Drepturi negative sunt drepturile ………… ……………. şi ……………………. .                                                                   

4. Explicaţi: ce sunt drepturile pozitive / negative (la alegere)                                                                                    1p

5.: Care sunt categoriile de drepturi învăţate la lecţia de zi? Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie.         2,50p   

 Inapoi

                                  

Test - Forme de guvernământ şi regimuri politice

                    

 Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Ce este statul?                                                                                                                                                                 1p

2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”?                                                                            1p

3. Explică, la alegere, ce este republica sau ce este monarhia.                                                                                               1p

4. Din exemplele învăţate la lecţie, scrie câte un exemplu de:                                                                                                1p

a). monarhie absolută (ep. medievală):                                                    ……………………………..

b). monarhie constituţională parlamentară (ep. contemporană):              ……………………………..

c). republică prezidenţială (ep. contemporană):                                        ……………………………..

d). republică parlamentară (ep. contemporană):                                       ……………………………..    

5. Din exemplele învăţate la lecţie, scrie câte un exemplu de stat cu regim:                                                                           1p

a). fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial):                        ……………………………..

b). comunist (din trecut):                                                                        ……………………………..

c). comunist (din prezent):                                                                      ……………………………..

d). regim autoritar:                                                                                 ……………………………..                                        

6. Completează spaţiile libere cu termenii potriviţi: România, ca formă de guvernământ este ……………………………;         1p

România are regim politic ……………………….. .

7. Stabileşte dacă elementele sistemului politic enumerate mai jos sunt instituţii sau organizaţii.                                             1p

a). Parlamentul = ……………………   .; b). Biserica Ortodoxă Română = ……………………..;  

c). Clubul sportiv „Oltchim”  = …………………  .; d). Partidul Republican = ………………………….

* Explică, la alegere, doi dintre următorii termeni: democraţie, moralitate, drepturi, grupuri formale, informale, primare, secundare, de apartenenţă, de referinţă, naţiune, popor, valoare, mentalitate, instituţie, organizaţie, politică, Constituţie.

                                                     Inapoi

        

Test - Grupurile sociale

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Explicaţi ce este grupul social.                                                                                                       0,5p.

………………………………………………………………………………………………………………………

2. Explicaţi ce este grupul formal.                                                                                                      1p.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Explicaţi ce este grupul secundar. Daţi un exemplu de grup secundar.                                            1p.

……………………………………………………………………………………………………………………………………......

4. Clasificaţi, folosind cele patru criterii învăţate la lecţie, următoarele grupuri:                                4p.

·  spectatorii la meciul de fotbal Armenia-România.

………………………………………………………………………………………………………………………

·  grupul dansatorilor de samba (din care ai vrea să faci parte).

………………………………………………………………………………………………………………………

·  invitaţii la un dineu oficial organizat de Preşedintele României (sunt invitaţi politicieni români, străini ş.a.).

………………………………………………………………………………………………………………………

·  trei prieteni ce călătoresc cu trenul de la Sibiu la Constanţa.

………………………………………………………………………………………………………………………

5. Explicaţi ce este democraţia reprezentativă.                                                                                 0,5p.

………………………………………………………………………………………………………………………

 Inapoi

 

Test - Mass - media

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Ce este mass – media ?                                                                                                                                                   1p

2. Enumără 4 instrumente (mijloace, aparate) care alcătuiesc mass – media.                                                                      1p

3. Clasifică mediilor după: a). modul de vehiculare a informaţiei; b). gradul de noutate şi de complexitate.                       3p

4. Enumără funcţiile mediilor.                                                                                                                                            1p

5. Explică, la alegere, unul din termenii: referendum, republică, monarhie, electorat, mandat politic.                                  1p

 Inapoi

 

Test - Preşedintele

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Rolul Preşedintelui României.                                                                                                                                     1p

2. Alegerea Preşedintelui României.                                                                                                                                2p

3. Enumără, la alegere, 2 atribuţii  interne şi 2 atribuţii externe ale Preşedintelui României.                                           2p

4. Explică, la alegere, doi din următorii termeni: a revoca, a graţia, referendum, a acredita, republică, monarhie.            2p

 

Inapoi

 

Test - Constituţia

 

 Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Ce este Constituţia?                                                                                                                           2p

2. Completează spaţiile libere cu termenii potriviţi: România, ca formă de guvernământ este                 1p

…………………………………;  România are regim politic ……………………….. .

3. Enumără două instituţii ale statului român despre care există prevederi în Constituţie.                      1p

…………………………………………. şi …………………………………………………….. .

4. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”?                                               1p

5. Explică, la alegere, ce este republica sau ce este monarhia.                                                                  1p

6. Stabileşte dacă elementele sistemului politic enumerate mai jos sunt instituţii sau organizaţii.            1p

a). Guvernul = ………………....................…….; b). Primăria Sibiului = ………………..................…..;  

c). Clubul de fotbal  Real Madrid = …………………..; d). Partidul Ecologist = ………………………..

* Explică, la alegere, doi dintre următorii termeni: democraţie, moralitate, drepturi, grupuri formale, informale, primare, secundare, de apartenenţă, de referinţă, naţiune, popor, valoare, mentalitate, instituţie, organizaţie, politică, Constituţie.

Inapoi

 

Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 1

 

 

 Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Ce este Constituţia”?                                                                                                                                                1p

2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”?                                                                       1p

3. Ce este republica? Ce este monarhia?                                                                                                                         2p

4. Scrie câte un exemplu de monarhie absolută (din epoca medievală), monarhie constituţională parlamentară

(din epoca contemporană), republică prezidenţială şi republică parlamentară (din epoca contemporană).                      1p

5. Scrie câte un exemplu de stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial), regim comunist

(din trecut), regim comunist (din prezent), regim autoritar.                                                                                             1p

6. Explică cel puţin patru dintre următorii termeni: educaţie, democraţie, raţiune, moralitate, drepturi, demnitate,

generaţie, naţiune, sistem, structură, valoare, instituţie, organizaţie, stat, autoritate.

Inapoi

           

Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 2

 

Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1. Ce este statul?                                                                                                                                                       1p

2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”?                                                                 1p

3. Ce este republica? Ce este monarhia?                                                                                                                   2p

4. Scrie câte un exemplu de monarhie absolutistă (din epoca medievală), monarhie constituţională parlamentară

(din epoca contemporană), republică prezidenţială şi republică parlamentară (din epoca contemporană).                1p

5. Scrie câte un exemplu de stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial), regim comunist

(din trecut), regim comunist (din prezent), regim autoritar.                                                                                      1p

6. Explică în ce constă principiul separării puterilor în cadrul statelor democratice.                                                 1p

Inapoi

 

 

Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 1

 

 Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1).        Explică principiul separării puterilor.

2).        Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F.

„Solidar” înseamnă a acţiona şi a trăi singur.                                                            A         F

„Solitar” înseamnă a acţiona împreună cu alţi oameni, a fi recompensat sau a fi sancţionat împreună cu alţii.                                                                                                                                                       A         F

Guvernul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi.             A         F

Parlamentul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi.         A         F

3).        Asociază fiecărui termen din coloana stângă, explicaţia corespunzătoare din coloana dreaptă:

1. Politică

a. principiu cf. căruia instituţiile locale pot lua şi singure decizii

2. Autonomie

b. consultare a electoratului în legătură cu o problemă majoră a statului

3. Descentralizare

c. participare la treburile publice

4. Referendum

d. principiu cf. căruia instituţiile locale pot lua unele decizii în teritoriu, fără a mai consulta nstituţiile centrale

4).        Scrie  două sensuri ale termenului „politică”. Construieşte cu fiecare dintre cele două sensuri câte o propoziţie.

5).        Asociază fiecărui instanţe juridice din coloana stângă, o poziţie din coloana dreaptă, corespunzătoare locului pe

            care îl deţine în ierarhia justiţiei din România:

Tribunalul

1.

Judecătoria

2.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

3.

Curtea de Apel

4.

6).        Scrie, la alegere, două trăsături ale judecătorilor sau ale procurorilor.

7).        Enumeră, la alegere, câte două atribuţii interne, externe şi în domeniul apărării ale

            Preşedintelui României..

8).        Explică, la alegere, patru din următorii termeni: „mandat”, „a revoca”, „graţiere”, „vot liber-exprimat”, „vot universal”, „vot

            secret”, „mandat de cenzură”, „a promulga”.

9).        Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu termenii adecvaţi:

            În plan local,   autorităţile administraţiei publice sunt, în judeţe, Prefecturile şi ………………… iar în oraşe, comune,

            municipii ………………şi        Primăriile.

    BAREM:

Subiectul:

Punctajul:

1

0,5 p

2

1 p

3

1 p

4

1p

5

0,5 p

6

1 p

7

2 p

8

2 p

Oficiu

1 p

Total

10 p

 Inapoi

 

Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 2

 

 Nume, prenume:                                                                                   Clasa:                                       Data:                      .

1)      Explică principiul separării puterilor.                                                                                                                                  1p

2)      Ce înseamnă că Parlamentul României este unică autoritate legiuitoare a ţării?                                                             0,50p

3)      Alegerea Parlamentului României.                                                                                                                                 1,50p

4)      Rolul Guvernului.                                                                                                                                                               1p

5)      Enumără câte două autorităţi publice centrale şi câte două autorităţi publice locale (în oraşe, municipii, comune).           1p

6)      Ierarhia instanţelor juridice din România.                                                                                                                         1p

7)      Scrie, la alegere, fie două trăsături ale judecătorilor, fie două trăsături ale procurorilor.                                                   1p

Inapoi

 


Home Despre mine Cultură Civică Activităţi didactice Biblioteca virtuală ABC-ul democraţiei Guest Book

 Copyright Dorin Nemeş©  2010
Pentru probleme si intrebari privind acest  Web site contactaţi  dorinnemes@yahoo.com.
Last updated: 10-05-2010.