![]() XHost |
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink |
Teste cultură civică cl. VII - a |
|
Rebus - Parlamentul României (completat) Rebus - Parlamentul României (de completat) Test - Comunitatea internaţională Test - Drepturile omului - varianta nr. 1 Test - Drepturile omului - varianta nr. 2 Test - Forme de guvernământ şi regimuri politice Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 1 Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 2 Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 1 Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practice democratice nr. 2
Rebus - Parlamentul României (completat)
Rebus - Parlamentul României (de completat)
Test - Comunitatea internaţională
Nume, prenume: Clasa: Data: .
1. Consiliul Europei: data înfiinţării …………..; limbi oficiale: ……………….. şi …………………; sediul: ……………… Documentul principal al C.E. se numeşte ……………………………………………………………….., adoptat în anul ……. El instituie o procedură juridică unică în lume: …………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………... 2,50 p
2. Uniunea Europeană: data înfiinţării ………….; state membre în prezent …….. . Scop major al U.E. este elaborarea unei politici comunitare unice în domeniile: ……………,…………………,.………………,………… ........………,……………............. 1,50p
3. N.A.T.O. înseamnă ……………………………………………………… şi a fost înfiinţată în anul ………..; Pactul de la Varşovia a fost înfiinţat în anul …………… . 1p
4. Explicaţi termenul „democraţie”, inclusiv ce suntdemocraţia directă şi democraţia reprezentativă. 2p
Test - Drepturile omului - varianta nr. 1
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Notaţi cu A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărei afirmaţii: 1p I. O.N.U. a fost înfiinţată în 1945. … II. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor. … III. Toţi cetăţenii unui stat (fie minori, fie majori) au aceleaşi drepturi politice. … IV. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” a fost adoptată în 1958. … 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane: 1p
3. Completaţi spaţiile libere cu cuvintele potrivite: 1,50 p I. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” se referă la drepturile politice,……………..…, …………….…, …………………… şi …………………..… ale oamenilor de pretutindeni. II. După moralitatea lor, oamenii pot fi ……………..… şi …………….. (amoralii nu deosebesc binele de rău). 4. Explicaţi: ce sunt drepturile pozitive / negative (la alegere) 1p 5. Care sunt categoriile de drepturi învăţate la lecţia de zi? Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie. 2,50p
Test - Drepturile omului - varianta nr. 2
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Notaţi cu A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărei afirmaţii: 1p I. O.N.U. a fost înfiinţată în 1945. … II. „Demos” înseamnă putere iar „cratos” înseamnă popor. … III. Toţi cetăţenii unui stat (fie minori, fie majori) au aceleaşi drepturi politice. … IV. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” a fost adoptată în 1945. … 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane : 1p
3. Completaţi spaţiile libere cu cuvintele potrivite: 1,50 p I. „Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” se referă la drepturile politice, …………………, ……………. ……………….., ………………..,. ale oamenilor de pretutindeni. II. Drepturi negative sunt drepturile ………… ……………. şi ……………………. . 4. Explicaţi: ce sunt drepturile pozitive / negative (la alegere) 1p 5.: Care sunt categoriile de drepturi învăţate la lecţia de zi? Daţi câte un exemplu pentru fiecare categorie. 2,50p
Test - Forme de guvernământ şi regimuri politice
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Ce este statul? 1p 2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”? 1p 3. Explică, la alegere, ce este republica sau ce este monarhia. 1p 4. Din exemplele învăţate la lecţie, scrie câte un exemplu de: 1p a). monarhie absolută (ep. medievală): …………………………….. b). monarhie constituţională parlamentară (ep. contemporană): …………………………….. c). republică prezidenţială (ep. contemporană): …………………………….. d). republică parlamentară (ep. contemporană): …………………………….. 5. Din exemplele învăţate la lecţie, scrie câte un exemplu de stat cu regim: 1p a). fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial): …………………………….. b). comunist (din trecut): …………………………….. c). comunist (din prezent): …………………………….. d). regim autoritar: …………………………….. 6. Completează spaţiile libere cu termenii potriviţi: România, ca formă de guvernământ este ……………………………; 1p România are regim politic ……………………….. . 7. Stabileşte dacă elementele sistemului politic enumerate mai jos sunt instituţii sau organizaţii. 1p a). Parlamentul = …………………… .; b). Biserica Ortodoxă Română = ……………………..; c). Clubul sportiv „Oltchim” = ………………… .; d). Partidul Republican = ………………………….
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Explicaţi ce este grupul social. 0,5p. ……………………………………………………………………………………………………………………… 2. Explicaţi ce este grupul formal. 1p. ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 3. Explicaţi ce este grupul secundar. Daţi un exemplu de grup secundar. 1p. ……………………………………………………………………………………………………………………………………...... 4. Clasificaţi, folosind cele patru criterii învăţate la lecţie, următoarele grupuri: 4p. · spectatorii la meciul de fotbal Armenia-România. ……………………………………………………………………………………………………………………… · grupul dansatorilor de samba (din care ai vrea să faci parte). ……………………………………………………………………………………………………………………… · invitaţii la un dineu oficial organizat de Preşedintele României (sunt invitaţi politicieni români, străini ş.a.). ……………………………………………………………………………………………………………………… · trei prieteni ce călătoresc cu trenul de la Sibiu la Constanţa. ……………………………………………………………………………………………………………………… 5. Explicaţi ce este democraţia reprezentativă. 0,5p. ………………………………………………………………………………………………………………………
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Ce este mass – media ? 1p 2. Enumără 4 instrumente (mijloace, aparate) care alcătuiesc mass – media. 1p 3. Clasifică mediilor după: a). modul de vehiculare a informaţiei; b). gradul de noutate şi de complexitate. 3p 4. Enumără funcţiile mediilor. 1p 5. Explică, la alegere, unul din termenii: referendum, republică, monarhie, electorat, mandat politic. 1p
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Rolul Preşedintelui României. 1p 2. Alegerea Preşedintelui României. 2p 3. Enumără, la alegere, 2 atribuţii interne şi 2 atribuţii externe ale Preşedintelui României. 2p 4. Explică, la alegere, doi din următorii termeni: a revoca, a graţia, referendum, a acredita, republică, monarhie. 2p
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Ce este Constituţia? 2p 2. Completează spaţiile libere cu termenii potriviţi: România, ca formă de guvernământ este 1p …………………………………; România are regim politic ……………………….. . 3. Enumără două instituţii ale statului român despre care există prevederi în Constituţie. 1p …………………………………………. şi …………………………………………………….. . 4. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”? 1p 5. Explică, la alegere, ce este republica sau ce este monarhia. 1p 6. Stabileşte dacă elementele sistemului politic enumerate mai jos sunt instituţii sau organizaţii. 1p a). Guvernul = ………………....................…….; b). Primăria Sibiului = ………………..................…..; c). Clubul de fotbal Real Madrid = …………………..; d). Partidul Ecologist = ………………………..
Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 1
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Ce este „Constituţia”? 1p 2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”? 1p 3. Ce este republica? Ce este monarhia? 2p 4. Scrie câte un exemplu de monarhie absolută (din epoca medievală), monarhie constituţională parlamentară (din epoca contemporană), republică prezidenţială şi republică parlamentară (din epoca contemporană). 1p 5. Scrie câte un exemplu de stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial), regim comunist (din trecut), regim comunist (din prezent), regim autoritar. 1p 6. Explică cel puţin patru dintre următorii termeni: educaţie, democraţie, raţiune, moralitate, drepturi, demnitate, generaţie, naţiune, sistem, structură, valoare, instituţie, organizaţie, stat, autoritate.
Test - Statul; Forme de guvernământ şi regimuri politice - varianta nr. 2
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1. Ce este statul? 1p 2. Ce înseamnă „formă de guvernământ”? Ce înseamnă „regim politic”? 1p 3. Ce este republica? Ce este monarhia? 2p 4. Scrie câte un exemplu de monarhie absolutistă (din epoca medievală), monarhie constituţională parlamentară (din epoca contemporană), republică prezidenţială şi republică parlamentară (din epoca contemporană). 1p 5. Scrie câte un exemplu de stat cu regim fascist (din timpul celui de-al doilea război mondial), regim comunist (din trecut), regim comunist (din prezent), regim autoritar. 1p 6. Explică în ce constă principiul separării puterilor în cadrul statelor democratice. 1p
Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 1
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1). Explică principiul separării puterilor. 2). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. „Solidar” înseamnă a acţiona şi a trăi singur. A F „Solitar” înseamnă a acţiona împreună cu alţi oameni, a fi recompensat sau a fi sancţionat împreună cu alţii. A F Guvernul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi. A F Parlamentul este singura instituţie din România care are dreptul să adopte legi. A F 3). Asociază fiecărui termen din coloana stângă, explicaţia corespunzătoare din coloana dreaptă:
4). Scrie două sensuri ale termenului „politică”. Construieşte cu fiecare dintre cele două sensuri câte o propoziţie. 5). Asociază fiecărui instanţe juridice din coloana stângă, o poziţie din coloana dreaptă, corespunzătoare locului pe care îl deţine în ierarhia justiţiei din România:
6). Scrie, la alegere, două trăsături ale judecătorilor sau ale procurorilor. 7). Enumeră, la alegere, câte două atribuţii interne, externe şi în domeniul apărării ale Preşedintelui României.. 8). Explică, la alegere, patru din următorii termeni: „mandat”, „a revoca”, „graţiere”, „vot liber-exprimat”, „vot universal”, „vot secret”, „mandat de cenzură”, „a promulga”. 9). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu termenii adecvaţi: În plan local, autorităţile administraţiei publice sunt, în judeţe, Prefecturile şi ………………… iar în oraşe, comune, municipii ………………şi Primăriile. BAREM:
Test sumativ pentru unitatea de învăţare - Instituţii şi practici democratice nr. 2
Nume, prenume: Clasa: Data: . 1) Explică principiul separării puterilor. 1p 2) Ce înseamnă că Parlamentul României este unică autoritate legiuitoare a ţării? 0,50p 3) Alegerea Parlamentului României. 1,50p 4) Rolul Guvernului. 1p 5) Enumără câte două autorităţi publice centrale şi câte două autorităţi publice locale (în oraşe, municipii, comune). 1p 6) Ierarhia instanţelor juridice din România. 1p 7) Scrie, la alegere, fie două trăsături ale judecătorilor, fie două trăsături ale procurorilor. 1p
|
|