![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Teste cultură civică cl. a VIII - a |
|
Test - Autoritatea; Autoritatea ๎n regimurile democratice Test - Cetăţeanul şi autoritatea Test - Drepturi şi ๎ndatoriri cetăţeneşti Test - iniţial a VIII a nr. 1 Test - iniţial a VIII a nr. 2 Test - Proprietatea nr. 2 Test - sumativ Dreptatea cu barem Test - Valori şi principii nr. 1 Test - Valori şi principii nr. 2
Test - Libertatea Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Scrie patru exemple de drepturi politice ale cetăţeanului romโn. 1p 2. Prezintă: o situaţie ๎n care un om ๎ncalcă o normă morală; o situaţie ๎n care un om ๎ncalcă o normă juridică. 1p 3. Descrie, pe scurt, importanţa transformării controlului social ๎n autocontrol / Ce este socializarea? 1p 4. Scrie o obligaţie majoră pe care o ai ๎n şcoala din care faci parte. Faţă de cine ai această obligaţie? Ce avantaj poţi avea dacă ๎ţi ๎ndeplineşti obligaţia? Ce se poate ๎ntโmpla dacă nu ๎ţi ๎ndeplineşti obligaţia? 1p 3. Explică ๎n ce constă legătura dintre dreptul la educaţie şi obligaţia de a frecventa şcoala. Arată minim două responsabilităţile care ๎i sunt asociate dreptului la educaţie. 1p 4. Constituţia garantează persoanelor secretul corespondenţei. Ce faci ๎n situaţia următoare: Găseşti ๎n cutia ta de scrisori o vedere adresată unui coleg de clasă, vecin de bloc cu tine, care te ia deseori peste picior. 1p
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Explicaţi unul din următoarele principii democratice: autoritatea, pluralismul, separarea puterilor. 2p 2. Explicaţi două din următoarele principii democratice: libertatea, responsabilitatea, dreptatea, reprezentativitatea. 2p 3. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane: 1p
4. Explicaţi, la alegere, ce sunt principiile democratice sau ce sunt valorile democratice. 1p 5. Care sunt cele două cauze majore ale dispariţiei democraţiei directe? / Ce ๎nseamnă democratizare? 1p
Test - Autoritatea; Autoritatea ๎n regimurile democratice
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Ce este autoritatea? Scrieţi două sensuri ale acestui termen; construiţi cโte o propoziţie cu fiecare din cele două sensuri. 2p 2. Stabiliţi corespondenţele corecte ๎ntre cele două coloane : 1p
3. Explicaţi, la alegere: a).autoritatea care se ๎ntemeiază pe tradiţie; b). autoritatea care se ๎ntemeiază pe legi. 2p 4. Ce este revizia constituţională a legilor? 1p 5. Comentaţi la alegere, una din următoarele forme de manifestare a autorităţii: 1p I. impunerea unor păreri, convingeri, reguli, comportamente; II. adoptarea unor decizii; III stabilirea unor interdicţii; IV acordarea unor recompense sau sancţiuni.
Test - Cetăţeanul şi autoritatea
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Enumără, exceptโnd votul, două căi prin care cetăţeanul are acces la treburile publice 2p - - 2. Enumără două drepturi şi două obligaţii ale cetăţeanului faţă de autorităţi. 1p Drepturi: - - Obligaţii: - - 3. Completează spaţiile libere cu cuvintele potrivite: Normele sociale au rolul de a acţiunile oamenilor ๎n societate 2p şi de a le indica ce este .. şi ce este , ce este .....şi ce este , ce este . şi ce este ... Ele ne arată ce . trebuie să avem ๎n diferite contexte sociale. 4. Explică cel puţin 4 dintre următorii termenii: democratizare, democraţie liberală, valori democratice, principii democratice, autoritate, libertate, proprietate, separarea puterilor, spaţiu privat, spaţiu public, revizie constituţională, totalitarism. 2p
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: Dreptatea este un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea .şi să i se respecte . 2). Ce ๎nseamnă a fi drept? 3). Ce este dreptatea distributivă? 4). Criterii de realizare a dreptăţii distributive. 5). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este inteligenţa. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Teama şi ura faţă de străini se numeşte demagogie. A F Aprecierile răuvoitoare la adresa altor etnii sunt specifice şovinismului. A F 6). 6). Construieşte o situaţie civică care să se refere la realizarea dreptăţii distributive, ๎n funcţie de unul din criteriile de realizare a acesteia. BAREM:
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: 0, 5 p Dreptatea e un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea . şi să i se respecte . 2). Care sunt cele trei cerinţe care trebuie realizate pentru a răspunde drept unei fapte rele? 1 p Dacă sunt respectate aceste trei cerinţe, care formă a dreptăţii este realizată? a). b). c). . Dreptatea 3). Asociaţi fiecărui termen din coloana stโngă, termenul corespunzător din coloana dreaptă: 1 p
4). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. 1 p Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este inteligenţa. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Şovinismul presupune aprecieri răuvoitoare la adresa altor etnii. A F Xenofobia desemnează teama şi ura faţă de străini. A F 5). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu noţiunile adecvate: 0,5 p Egalitatea ๎nseamnă a se acorda tuturor oamenilor aceleaşi .. şi .., fără deosebire de ., culoarea pielii, ., , religie ş.a. 6). Enumără patru tipuri / forme de egalitate. 1 p 7). Construieşte un exemplu de situaţie civică care să se refere la realizarea dreptăţii distributive ๎n funcţie de criteriul propus de Aristotel ori de Marx. Specifică despre care criteriu este vorba ๎n exemplul tău. Adu un argument că rezolvarea acestei situaţii propusă de tine este cea mai potrivită. 2 p 8). Enumără cele 2 soluţii ๎ncercate de ţările democratice, puternic industrializate, atunci cโnd au ๎nţeles că egalitatea deplină nu poate fi realizată prin desfiinţarea proprietăţii private. Argumentează care din cele două soluţii este cea mai bună. 2 p
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Ce este dreptatea? / Ce ๎nseamnă a fi drept? 1p 2). Ce este dreptatea distributivă? 1p 3). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. ฮncercuieşte conform opţiunii tale, fie A, fie F. 1p Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este averea A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Normele sunt neschimbătoare. A F Să nu furi este atโt o normă morală, cโt şi una juridică. A F 4). Care este valoarea care stă la baza următoarelor norme: 1p Meseria e brăţară de aur Ulciorul nu merge de multe ori la apă Omul sfinţeşte locul .. Cine nu are bătrโni să-şi cumpere ... 5). Ce sunt valorile? 1p 6). Ce sunt normele morale ? 1p 7). Ce sunt normele juridice? 1p
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: Dreptatea este un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea .şi să i se respecte . 2). Ce ๎nseamnă a fi drept? 3). Ce este dreptatea distributivă? 4). Criterii de realizare a dreptăţii distributive. 5). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este inteligenţa. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Teama şi ura faţă de străini se numeşte demagogie. A F Aprecierile răuvoitoare la adresa altor etnii sunt specifice şovinismului. A F 6). 6). Construieşte o situaţie civică care să se refere la realizarea dreptăţii distributive, ๎n funcţie de unul din criteriile de realizare a acesteia.
Test - Drepturi şi ๎ndatoriri cetăţeneşti
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Completează spaţiile libere cu termenii potriviţi: ฮn Romโnia, drepturile şi libertăţile fundamentale sunt cuprinse ๎n 1 p (1991), la Titlul II, Capitolul II, ele fiind stabilite ๎n concordanţă cu ( .) şi cu .. .(1950). 2. Scrie, ๎n spaţiile libere, drepturile potrivite: Drepturile şi libertăţile pot fi clasificate ๎n multe feluri. 3 p a). după domeniul la care se referă, drepturile şi libertăţile pot fi: - politice ex: dreptul la vot, de a fi ales, .., .. ş.a. - economice ex: dreptul la , la protecţia socială a muncii, la ., la ... ...... ş.a. - sociale şi culturale ex: dreptul la .., la . ., la .... ş.a. b). după fundamentul lor, drepturile şi libertăţile pot fi: - civile: cele care fundamentează libertatea personală ex: libertatea de .. .., de .., . , .. . ş.a. 3. Scrie, ๎n spaţiile libere, ๎ndatoririle potrivite: ฮn Romโnia, ๎ndatoririle fundamentale sunt ๎nscrise ๎n Constituţie la 1 p Titlul II, Capitolul III. Exemple de ๎ndatoririle fundamentale: ..., .., contribuţia la ..., exercitarea .. . 4. Explică, la alegere, patru (4) dintre următorii termeni: democratizare, democraţie liberală, democraţie reprezentativă, 2 p anomie, contencios administrativ, pluralism, libertate, responsabilitate, dreptate, domnia legii.
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notează cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) ๎n dreptul fiecărei afirmaţii: 1p Puterea legislativă are rolul de a pune ๎n aplicare legile. Democraţia nu este singurul mod de organizare socială umană. Pluripartidismul presupune existenţa unui singur partid politic Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor
2. Scrie cโte două exemple de drepturi politice şi civile ale cetăţeanului romโn. 1p 3. Prezintă: o situaţie de ๎ncălcare a unei norme morale; o situaţie de ๎ncălcare a unei norme juridice. 1p 4. Stabileşte corespondenţele corecte ๎ntre cele două coloane : 1p
5. Ce este dreptatea distributivă? Care sunt soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Aristotel şi de către Marx? Construieşte cโte un exemplu de dreptate distributivă pentru fiecare dintre cele soluţii 2p 6. Asociază (folosind săgeţi) fiecărui termen din coloana stโngă,definiţia corespunzătoare din coloana dreaptă: 1p
Răspunsuri corecte: 1. Puterea legislativă are rolul de a pune ๎n aplicare legile. F Democraţia nu este singurul mod de organizare socială umană. A Pluripartidismul presupune existenţa unui singur partid politic F Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor F 2. Exemple de drepturi politice: dreptul la vot, dreptul de a fi ales ๎n funcţii de conducere Exemple de drepturi civile: dreptul la viaţă, dreptul la opinie proprie ş.a. 3. - un elev nu-şi respectă profesorul de cultură civică ş.a. - un cetăţean nu - şi plăteşte taxele şi impozitele către stat ş.a. 4.
5. Dreptatea distributivă: formă de dreptate care constă ๎n acordarea de recompense sau sancţiuni ๎n funcţie de anumite criterii (nevoi, merite ) ş.a. m.d. Soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Aristotel: meritele oamenilor; Soluţiile de realizare a dreptăţii distributive propuse de Marx: nevoile oamenilor. 6.
Test - iniţial a VIII a nr. 1
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notaţi cu A (adevărat) sau F (fals) ๎n dreptul fiecărei afirmaţii: ฮn Atena a funcţionat democraţia directă. .. Democraţia este singurul tip de regim politic. Democraţia reprezentativă presupune existenţa de alegeri libere. .. Demos ๎nseamnă putere iar cratos popor. .. 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:
3. Scrieţi: a).ce formă de guvernămโnt are Romโnia; b) ce tip de regim politic are Romโnia. 4. Explicaţi principiul separării puterilor. 5. Scrieţi ce ştiţi despre Parlamentul Romโniei (rol, componenţă, alegerea parlamentarilor, şedinţe ş.a.). 6. Completaţi rebusul :
Test - iniţial a VIII a nr. 2
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) ๎n dreptul fiecărei afirmaţii : 1p I. ฮn Atena a funcţionat democraţia directă. II. Democraţia este singurul mod de organizare socială umană. III. Democraţia presupune domnia majorităţii şi protecţia minorităţilor. IV. Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane : 1p
3. Explicaţi: a).ce sunt valorile democratice; b) de ce ๎n prezent este imposibilă practicarea democraţiei directe 2p 4. Completaţi rebusul : A 3p
B
Pe coloana A-B veţi descoperi termenul cheie al rebusului Răspunsuri corecte: 1. ฮn Atena a funcţionat democraţia directă. A II. Democraţia este singurul mod de organizare socială umană. F III. Democraţia presupune domnia majorităţii şi protecţia minorităţilor. A IV. Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor F 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:
3. valorile democratice: idei, credinţe, convingeri considerate importante pt. oameni, care există şi fincţionează numai dacă cetăţenii şi autorităţile le respectă; ฮn prezent este imposibilă practicarea democraţiei directe pt. că statele actuale sunt ๎ntinse ca teritoriu şi au populaţii numeroase. 4. rebusul completat: A
B
Nume, prenume: Clasa: Data:
1. Notaţi cu A ( adevărat ) sau F ( fals ) ๎n dreptul fiecărei afirmaţii: 1p I. ฮn Atena a funcţionat democraţia directă. II. Democraţia este singurul tip de regim politic. III. Democraţia reprezentativă presupune existenţa unor alegeri libere. IV. Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor. 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane: 1p
3. Scrieţi: a). ce formă de guvernămโnt are Romโnia; b) ce tip de regim politic are Romโnia. 1p 4. Explicaţi principiul separării puterilor. 1p 5. Scrieţi ce ştiţi despre Parlamentul Romโniei (rol, componenţă, alegerea parlamentarilor, şedinţe ş.a.). 2p 6. Completaţi rebusul : 3p
Răspunsuri corecte: 1. I. ฮn Atena a funcţionat democraţia directă. A II.Democraţia este singurul tip de regim politic. F III. Democraţia reprezentativă presupune existenţa unor alegeri libere. A IV. Demos ๎nseamnă putere iar cratos ๎nseamnă popor. F 2. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane:
3. . 4. .. 5. ..
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Defineşte proprietatea, completโnd spaţiile goale: Proprietatea este o . ๎ntre persoane şi lucruri sau .. . 2). Care sunt formele proprietăţii ? Subliniază varianta de răspuns care este corectă. a). privată, mixtă, a familiei b). privată, publică, mixtă c). publică, guvernamentală, mixtă 3). Asociaţi (folosind săgeţi) fiecărui termen din coloana stโngă,definiţia corespunzătoare din coloana dreaptă:
4). Afirmaţiile ce urmează sunt adevărate sau false. Scrie conform opţiunii tale, fie A, fie F. Una din formele legale de dobโndire a calităţii de proprietar este furtul. Moştenirea nu este o formă legală de dobโndire a calităţii de proprietar. Pot dobโndi legal un bun dacă proprietarul său ๎l ๎nstrăinează. O formă de dobโndire definitivă a unui bun este ๎mprumutul 5). Afirmaţiile ce urmează sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale doar afirmaţia care este adevărată. Pot deveni proprietar ๎n mod legal prin:
6). Explică pe verso, la alegere, unul din următorii termeni: naţionalizare, expropriere, rechiziţie. 7). Scrie pe verso, cโte un exemplu de bun aflat ๎n proprietate: a). particulară individuală; b). particulară asociativă; c). publică; d). mixtă.
Nume, prenume: Clasa: Data:
1). Defineşte proprietatea, completโnd spaţiile goale: Proprietatea este o . ๎ntre persoane şi lucruri sau .. . 2). Care sunt formele proprietăţii ? Subliniază varianta de răspuns care este corectă. a). privată, mixtă, a familiei b). privată, publică, mixtă c). publică, guvernamentală, mixtă 3). Asociaţi (folosind săgeţi) fiecărui termen din coloana stโngă,definiţia corespunzătoare din coloana dreaptă:
4). Afirmaţiile ce urmează sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Una din formele legale de dobโndire a calităţii de proprietar este furtul. Moştenirea nu este o formă legală de dobโndire a calităţii de proprietar. Pot dobโndi legal un bun dacă proprietarul său ๎l ๎nstrăinează. O formă de dobโndire definitivă a unui bun este ๎mprumutul 5). Afirmaţiile ce urmează sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale doar afirmaţia care este adevărată. Pot deveni proprietar ๎n mod legal prin :
6). Explică, la alegere, unul din următorii termeni: naţionalizare, expropriere, rechiziţie. 7). Scrie cโte un exemplu de bun aflat ๎n proprietate: a). particulară individuală; b). particulară asociativă; c). publică; d). mixtă. BAREM DE NOTARE ŞI CORECTARE:
Testul de evaluare sumativă - unitatea de ๎nvăţare Dreptatea
Obiective: O1(de cunoaştere): - să explice ce este dreptatea; - să selecteze varianta de răspuns corect pentru criteriile de realizare a dreptăţii distributive şi corective, - să enumere cerinţe ale dreptăţii corective, precum şi tipuri / forme de egalitate; O2 (de comprehensiune): - să completeze spaţiile goale cu termeni adecvaţi de cultură civică. O3 (de analiză): - să asocieze termeni adecvaţi. O4 (de sinteză): - să construiască situaţii civice care să se refere la realizarea dreptăţii distributive. O5 (de evaluare): - să propună soluţii posibile de realizare a unei cโt mai mari posibil egalităţi ๎ntre oameni. - să argumenteze care dintre soluţiile avansate este cea mai potrivită, mai bună.
Dreptatea 1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: Dreptatea este un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea . şi să i se respecte . 2). Care sunt cele trei cerinţe care trebuie realizate pentru a răspunde drept unei fapte rele? Dacă sunt respectate aceste trei cerinţe, care formă a dreptăţii este realizată? a). . b). . c). . Dreptatea 3). Asociaţi fiecărui termen din coloana stโngă, termenul corespunzător din coloana dreaptă:
4). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este inteligenţa. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Şovinismul presupune aprecieri răuvoitoare la adresa altor etnii. A F Xenofobia desemnează teama şi ura faţă de străini. A F 5). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu noţiunile adecvate : Egalitatea ๎nseamnă a se acorda tuturor oamenilor aceleaşi .. şi .., fără deosebire de ., culoarea pielii, ., , religie ş.a. 6). Enumără patru tipuri / forme de egalitate. 7). Construieşte un exemplu de situaţie civică care să se refere la realizarea dreptăţii distributive ๎n funcţie de criteriul propus fie de Aristotel fie de Marx. Specifică despre care criteriu este vorba ๎n exemplul tău. Adu un argument că rezolvarea acestei situaţii propusă de tine este cea mai potrivită. 8). Enumără, pe scurt, cele două soluţii ๎ncercate de ţările democratice, puternic industrializate, atunci cโnd au ๎nţeles că egalitatea deplină nu poate fi realizată prin desfiinţarea proprietăţii private. Argumentează care din cele două soluţii este cea mai bună. BAREM:
Test - sumativ Dreptatea cu barem
1). Ce este dreptatea? Completează spaţiile goale cu cuvintele potrivite: Dreptatatea este un principiu moral care cere ca fiecăruia să i se dea . şi să i se respecte . 2). Care sunt cele trei cerinţe care trebuie realizate pentru a răspunde drept unei fapte rele? Dacă sunt respectate aceste trei cerinţe, care formă a dreptăţii este realizată? a). . b). . c). . Dreptatea 3). Asociaţi fiecărui termen din coloana stโngă, termenul corespunzător din coloana dreaptă:
4). Afirmaţiile de mai jos sunt adevărate sau false. Bifează conform opţiunii tale, fie A, fie F. Unul din criteriile de realizare a dreptăţii distributive este capacitatea. A F Unul din criteriile de realizare a dreptăţii corective este nevoia. A F Discriminarea ๎n funcţie de naţionalitate se numeşte antisemitism. A F Cโnd un abuz judiciar se comite cu intenţie, aunci se comite o eroare judiciară. A F 5). Completează spaţiile goale din textul de mai jos cu noţiunile adecvate: Rolul egalităţii şanselor este de a echilibra . fireşti dintre persoane, dโnd fiecăreia posibilitatea formală să poată desfăşura orice activitate. Cโnd se ๎ncalcă egalitatea şanselor, se produc . 6). Enumeră patru tipuri de pedepse care pot fi acordate oamenilor care comit fapte penale. 7). Enumeră patru tipuri de activităţi (din lista dezbătută la lecţia Egalitatea şanselor) care, dacă sunt ๎ncălcate, duc la ๎ncălcarea egalităţii de şanse. Alege două dintre aceste activităţi şi argumenteză pentru fiecare ๎n parte, modul ๎n care ๎ncălcarea lor duce la discriminări. 8). Construieşte o situaţie civică care să se refere la ๎ncălcarea egalităţii de şanse pentru o persoană. Propune o soluţie de ๎nlăturare a acestei nedreptăţi şi specifică care formă a dreptăţii este implicată ๎n rezolvarea pozitivă a acestei situaţii.
BAREM:
Test - Valori şi principii nr. 1
1. Completaţi spaţiile libere cu termenii potriviţi: 1p Democraţia este regimul politic bazat pe principiul conform căruia poporul participă, direct (democraţie ..) sau prin reprezentanţi (democraţie ..) la viaţa politică ๎n stat. Democraţiile reprezentative sunt statele ๎n care puterea politică este exercitată pe o perioadă de timp de către aleşi ai poporului, ๎n urma unor alegeri libere şi corecte. 2. Valori democratice sunt: ., egalitatea , egalitatea , 1p egalitatea . . 4. Daţi patru exemple de principii democratice: ... 1p 3. Explicaţi unul din următoarele principii democratice: libertatea, autoritatea, pluralismul, separarea puterilor. 2p 4. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane : 1p
5. Explicaţi, la alegere, ce sunt principiile democratice sau ce sunt valorile democratice. 1p
Test - Valori şi principii nr. 2
1. Explicaţi unul din următoarele principii democratice: autoritatea, libertatea, pluralismul. 2p 2. Explicaţi unul din următoarele principii: responsabilitatea, dreptatea. 1p 3. Stabiliţi corespondenţa dintre cele două coloane : 1p
4. Explicaţi ce sunt principiile democratice şi ce sunt valorile democratice. 2p 5. Ce ๎nseamnă democratizare? 1p
|
|